Capoverso

Capoverso betyder "nyt afsnit" på italiensk. I vores tilfælde betyder Capoverso at starte forfra på området agricolture og vinfremstilling. Godset blev grundlagt i 2000, men vores historie i vinfremstilling har meget mere gamle rødder. Min mors familie (Avignonesi) flyttede i Monteplciano i det XV århundrede sandsynligvis fra Frankrig med slutningen af ​​paven Avignon fangenskab og som økonomien i området blev da nogensinde baseret på vinfremstilling, startede vinproduktion fremgår af det store dimention af historisk kælder under palazzo Avignonesi. I slutningen af ​​70'erne min far og min mor startede en ny ejendom under navnet på min mor (Avignonesi), men efter få år, de deles og godset blev overtaget af min far. Min mor begyndte at arbejde som professionelle designere for etiketter til flere år arbejdet for mange præmie kælder som Biondi Santi, Cinelli Colombini, Donnafugata og Ruffino. I 2000 besluttede hun at starte tilbage en vinkælder og grundlagde Capoverso. Avignonesi blev solgt i 2006 til en belgisk gruppe, og jeg forlod virksomheden. Siden 2013 Jeg trådte i Capoverso og i øjeblikket jeg ejer virksomheden. Jeg har i øjeblikket producerer omkring 40.000 flasker på 7,5 Ha (plus 3ha hævning) fordeles blandt Syrah Cortona, Sangiovese Cortona, Rosso di Montepulciano, Vino Nobile e Vin Santo. De vine, som jeg gør, efter min personlige filosofi, er baseret på drinkability og friskhed, uden at ofre den struktur, som altid skal være i anden omgang. Derfor er brugen af ​​træ er altid begrænset, jeg bruger tredje passage tonneaux eller, for Vino Nobile, traditionelle 50Hl tønder. Det giver mig mulighed for både at begrænse omkostningerne og undgå virkningerne af træ, hvilket er noget, jeg personligt ikke kan stå længere. Jeg bruger de internationale sorter kun basen vine, fordi jeg altid har anset klamt og på en måde lidt kastrere have de vigtigste vine i området, som ikke er vine fra området. Derfor arbejder jeg udelukkende på DOC vine fjerne alle IGT, at jeg anser en forældet begreb, medmindre de er base-vine. Pyramiden af ​​betegnelserne skal respektere den faktiske kvalitet, at virksomheden er i stand til at levere, så forbrugeren er lettes i valget og produktet kommunikation er mere enkel og ligetil. Efter min mening er god del af markedet problemer på det italienske vin i verden som følge af den forvirring i kommunikations kvaliteten pyramide.

1 vare(r)

Tabel  Liste 

Sorter faldende

1 vare(r)

Tabel  Liste 

Sorter faldende
Sammenlign produkter

Der er ingen varer til sammenligning

Fabio

Back to Top